Himlen Gråter Åt Mej

när tårarna tagit slut låter jag himlen gråta åt mej/
och regnet sköllja bort smärtan tills solen strålar når dej/
hoppas din lycka blir min lykta när jag snurrar runt i mörker/
känns som jag står och knackar o du vägrar öppna dörren/

osynligheten med ringen på fingret klara hindren/
med bördan blev genomskinlig som i sagan om ringen/
jag ser det tygdligt som en bomb av saknade minnen/
skakar jag till den sista vakande timmen/

du blir tagen med storm medans jag blir tagen av vinden/
utslagen förådd tick tack och dagarna rinner/
hur klarar man sorg med snicksnack o hatande mingel?/
försvarar man nån som fick fnatt av rasande kvinner?/

så svara mej nån ärligt det känns tragiskt/
att mitt lekande med elden gett mej tredjegradensbrännskader/
hämskt galet vill inte veta av det! känns farligt/
om ett förhållande grundas på tanken att det är sällskapligt/

Kommentarer:

1 emma:

Fin text sebbe=)

2 Mr`H:

tack du! ;P

Kommentera här: