Uppvaknandet


sammlar mina tankar som jag tappat bort i textblocken/
som många skulle vilja inte fanns som häxkonster/
där jag stångar mej så illa för den dans som gett ångest/
när jag sommnar i en dimma med en blunt och bängfolket/

chilla ner grabben bäst att utesluta sjukstugan/
tar dej inte genom rutan du blir utbuad husflugan/
sjukt stukad vi grabbar tänder den jämt/
skjut snutar o gör sammhället en tjänst/

dom siktar skrapt mot oss men vi gör starkt motstånd/
och stiger uppåt som en nice soluppgång/
där allt stort förstånd börjar fylla mitt tomrum/
och kallt blod förs bort för min kvinnas och brors skull/

vill övervinna en stor skulld till mina underbara älskade/
och känna mej hoppfull som om under bara väntade/
i lugnets glada längtande kan vi slippa va uppjagade/
som om luft saknades för bluffmakare hindrar uppvaknandet/

Kommentera här: