Dammiga Hyllan

sant att, att vi vill vinna gjort att samtliga syndat
och svamlat i fyllan om den dammiga hyllan
vill att allting ska skyndas när man samplingar fyndat
då verserna e skrivna o handlingar synkats
 

mitt andliga hyllas av kreativa prestationer
men dammiga hyllan är negativa situationer
som samlats på hög som träd från en regnskog
många bollar i luften när jag jonglerar med eldklot


det kontrollerar mej jämt bror så kolla där uppe
svävar jag o andas ut helt fångad av chucket
sommar e lukten av syrenernas vindar
se mej då brinna förhoppningsfullt le åt min kvinna

 
du e min gudinna skönt att vår hylla har dammats
och bollarna landat i förtrollade landet där vi somnar tillsammans
full tro på att vi kommer komma att samsas
för vi har studs i dojjan och sommaren nalkas


Kommentera här: