Sista Chans

bara att bita i sura äpplet eller slita som djur i träsket/

har skrikit upp i skyn visa mej gud nått bättre/

är äntligen på rätt väg och tänker inte krocka/

väcker inte björnen som sover den som finns i grottan/

 

håller hoppet uppe fast än det blåser kallt/

så tänker jag fan inte ta ett återfall/

vill inte leva det livet som skeva banditen/

har nu land i sikte då seglar jag dit sen/

 

sneglar på tiden och tänker nu är det dags/

kan bli svårt att säga nej till den som bjuder på hasch/

men jag tror jag fixar detta tar min sista chans/

har så mycket att leva för vill inte missta allt/

 

tar ett djupt andetag och försöker känna lugnet/

jag har kul varje dag och försöker vända tugget/

ibland blir jag så sjukt less på att vänta/

men har äntligen lärt mej att våga känna/

så jag längtar...

Kommentera här: