Musikterapi

mina texter skenar som om jag tänt på ett rid stall/

och om jag nu får skrivkramp så drar jag en freestyle/

skitballt! Kan vara både het och iskall/

denna musikterapi får mej att simma i land/

 

men ändå stanna på djupa vatten kämpa andas och bruka kraften/

kämpar andan den slukar takten stämplad panna av sjuka makten/

håller ett stadigt grepp om pennan för att landa på mjuka marken/

så håll din käft snälla om du langar det fula knarket/

 

för min törst är släckt gör min text greppar micken och kör min vers/

min största skräck dör i ett jätte simpelt övningssätt/

då jag repeterar mina rader exalterat skrivna bladen/

fyller mitt block och hjälper mej genom mina dagar/

 

nu ska jag le och skina galet och nå mitt mål/

att vara beroendeframkallande som rohypnol/

att låten får dej att gunga är vad som återstår/

och ger dej frihetskänsla som ett sommarlov/

 

 

 

 

 

Kommentera här: