Gilla Läget vers2

jag vill chilla härligt vinna ärligt så jag försöker gilla läget/

då kommer en lungnande vind som jag möter himmla lägligt/

den viskar allt blir bra även om det är kallt idag/

så är detta tusen gånger bättre än knarket var/

 

jag kanske har mycket kvar att lära/

men man blir klokare med åren så det är bara härda/

vissa dagar är jag så sjukt less på allt/

som när fåren snackar skit och man blir utsedd till varg/

 

men det är bara gilla läget man tager vad man haver/

kämparglöd! så klart att hagman har det/

och jag känner att jag klarar av vardagen/

har frukten ruttet skal så skalar jag ba av det/

 

mycket skratt! jag håller mej sysselsatt/

har kunnat öppna dörren då jag nyckeln haft/

mycket kraft! och ni vet att jag tycker att/

det blir vad man gör det till bjuder upp till en nykter dans/

Kommentera här: