Blodsband Vers2

det sägs att äpplet inte faller långt från trädet/
mitt arv är både bra och dåligt inte sånt som kväver/
finns ju dom som kräver att man ska gå i samma fotspår/
men jag har alltid gått min egen väg kammat mothårs/

 

min gamla skolgång var inte mycket att hurra för/
var inte intresserad så trist jag skulle kunna dö/
men nu på äldre dar är det kul att lära sej/
en nyfikenhet som jag tror jag ärvt av dej/

 

ni har alltid älskat mej fast jag betett mej som skit/
handlat mat när jag vart pank av dålig ekonomi/
alltid funnits vid min sida när jag klantat till det/
eller vart i dåligt skick, så klart jag minns det/

 

utan er hade jag nog inte överlevt/
nu ser jag klart men förr var jag en blind som försökte se/
nu kan nu andas ut för jag mår äntligen bra/
familjens låga brinner och värmen är kvar/

 

                        
 

 

Kommentera här: