Överblick Vers2

gör mitt bästa för att klara av motgångar/
kanske dör min längtan bara jag ordtrollar/
eller får känna varma vindar och solstrålar/
bryr mej inte om att vinna enmiljon stålar/

 

jag vill hjälpa andra som har vart i min situation/
och vara kreativ ända tills min sista ton/
din blick gav tron att jag kommer fixa detta/
bort med axeltyngden för i sommar vill jag lätta/

 

den mister ofta hela stycket den som gapar efter mycket/
men ser det stora i det lilla och skapar textens nyckel/
hatar stress och tycker man ska ta en dag i taget/
men har haft många bollar i luften sen jag var bara barnet/

 

och det har gjort att dom tillslut hamnat på den dammiga hyllan/
passiviteten har regerat i den skamliga dimman/
men det nalkas nya tider och det var väl på tiden/
i en överblick på nuläget skaver ej livet/

 

Kommentera här: