Förändring

försöker göra en förlängning på stubinen/
tvungen att anpassa mej till en förändring som svider/
känns som jag är fast i en försäljning av liv här/
men kämpar på, mot försämring jag strider/
 
längtar så till nästa vår att känslan få/
älskar då att läka sår och slippa räkna får/
för att somna, och värmen få utav sommarn/
vara ute hela nätter med vandaler och bomba/
 
pedalen får jobba kör med plattan i mattan/
för förändring och frihet jag rappar och slacktar/
beatet så fort det slår mej för här är packat med rassar/
plus opolitiker som jag tänker tackla så fatta/
 
här finns det kämparglöd så hajja galoppen/
jag kan alltid hämta stöd av alla runtom mej/
förändra det jag kan det sista man tappar är hoppet/
så sluta simma i plast och sluta kalla oss monster/
 
 
 
 

Kommentera här: