Vila I Frid Lilla Liloo <3

du var så lik din mamma Sicci 
både i lojaliteten och för ögat 

älskade livet 
ständigt ute på äventyr i vår by 

vi brukade ligga och njuta av solen på 
gräsmattan utanför vårt fönster 
där du jagade humlor, lekte och värmde mitt hjärta 

det var en tuff tid för mig den sommaren 
men du helade alltid min melankoli 

sen en kväll kom du ej hem som du brukade 
jag kände att något var fel 
men hopp är det sista som lämnar en 

efter två dagar 
satt jag upp bilder på dig i hela byn 
uppmanade att ringa om någon sett dig 

på vägen hem såg jag något vitt på järnvägsspåret 
det var du... 
jag bröt ihop och grät floder 
min glädjespridare var borta 

jag begravde dig bredvid älven 
framför en stor björk 
tänkte på all kärlek du gett mig 
log och sa 

Vila I Frid Liloo Hagman <3
#vif #vilaifrid #dikt #poesi #katt #kärlek #liloo 

Kommentera här: