Axeltyngdens Lättnad vers1: vers2: & vers3:

maktens styre fäktas mot stridsskadade knäckta livstalare

axeltyngden lättar med intalandets uttalande fläktar snuthatandet

skjutvapnet e utdraget med sjuk klagelse utmanar er

kruthavare nobels mörkläggning till fred o ära lever hära

 

ger dej kärnan till fredens stjärna låt den lysa leva lära

redan säkrat min evighet genom skapandet jag ger den värld

jag lämnar men e kvar så hatandet ej ses mer där

som kommande generationers upplysande segerverk

 

lever jämt med hopp om att lätta axeltyngden

så ge dej man, låt mej hoppas att vi lyfter

this fucking system babylon gör mej alltid dyster

står utelåst vid en dörr för jag tror att knark e nyckeln

 

ego starts to trippin måste höra med hjärtat

att slippa leva fan för kicken skulle göra mej lättat

för jag e mättad av frihetens ljuvliga känsla

opolitiker, vi ser dom lura dej männska

vers2:

fast i rymden fäktas mot plast i stygn av smärta

såren har börjat läka för nu ska stygnen sprättas

brinner hjärtat för henne axeltyngdens lättnad

blicken riktad mot allt jag finner äkta

 

varma vindar fläktar andas in o lättar

i den varma dimmans enkla logiska lösning

vara på rätt spår så inte tåget får möte

med en känsla som om jag just gett poliskåren böter

 

vart bitter av saltet som i såren fräter

blev ett resultat av ett hål i väggen

farthinder sprider hat för det står i vägen

klart det inte blir bra med ett hål i själen

 

vet att såren läker under årens väder

när det blåser upp till storm har jag på mej kläder

utmanar egot säger: gå din jävel!

då märks smärtan lika mycket som en tår i älven

 

vers3:

men just när medvinden börjat kännas så blåser det upp till storm

ser inget jag blir bländad och låten blir klumpens bomb

förlåt mej men stunden kom medtvingad av min penna

för trycket på bröstet e minnen jag vill släppa

 

le inte åt min smärta i flykten från hösten

vedpinnen ska ju eldas som drycken åt törsten

e bitter dör av längtan, fuck this shit! e otaggad

elbristen gör mej bänkad nät batteriet e oladdad

 

statistik ihopblandad av politik i blodanda

så all skit blir omvandlad till en blind som omfamnar

mannar som pangar dom andra sanna sanningsökande arga

lessna svikna utnötta sjukt trötta utstötta från maskeraden

 

allt e galet o d har alltid vart det

vampyrer kämpar maniskt för att kväva andetagen

vill inte känna hat men mera jävlar landar galet

hatar att bli stämplad av era jävla samhällslagar






en ny låt jag håller på med! ;P stay tuned..

Kommentera här: