Bröder

du har alltid funnits kvar det är en sån vän jag sett som bror/

när tystnaden lät som en omvänd explosion/

så hittade du alltid rätta orden för att lyfta mej upp/

uppskattar all din hjälp min broder så jag nu kan få luft/

 

vi slutade upp med det destruktiva när elden gett oss mod/

när bomberna trillat och det känts som vettet for/

har vi under stormande vintrar ändå sett en sol/

i sommarens vindar är elden jättestor/

 

när vi har blivit bitna och våra kroppar fyllts av ormgift/

är det som att se vackra blommor växa upp på en soptipp/

men det har aldrig varit otryckt kunnat kicka min ordvits/

fått er att le vi är bröder trotts att inte samma blod finns/

 

när koppen av te runnit över och vinter nalkas med motvind/

kommer vi se inre glöden finns där blandad med ordspill/

så softa nu ner se att ödet är att allt ska bli så chill/

får hopp av er mina bröder ni vet det kommer en vår till/

 

 

 

 

Kommentera här: