Lejonet & Tigern

min andliga broder genom treenighet,
du lärde mig om Marcus Garvey´s profetia.
den som blev sann genom Jesus ande i en kunglig skepnad,
Most High Jah Rastafari.
vi hälsade som Rastas gör "wagwan breddah!?"
med andra ord "vad händer min broder?!" "bumbaclot! fire bun dem!
Babylon det koruppta världssystemets namn.
hörde dej kalla det "shitstem" kapitalismens våldtäckt på moderjord.
 
du förklarade om "Almighty Jah" som vi kallade gud,
som var kärlek rakt igenom.
men som på samma gång tog avstånd från världens plastiga,
media och vardag.
 
du fick mej att kämpa för andlighet och kärlekens ljusa magi. <3
du hjälpte mej släppa mitt självhat,
du älskade mej som en bror
när andra vände ryggen, så fanns du alltid kvar.
 
och jag saknar dej på ett överdimentionerat sätt.
och nu i skrivandets och kärlekens gråtande tårar,
så strömmar du igenom mej och ger mej gåshud.
jag känner rakt in i själen din ande som jag bär i mitt hjärta <3
i evigheter, liv efter liv.
du är nu i paradiset zion, en plats där vår tro delas av rättvisans,
revolutionärens eld vi håller brinnande mot cancern som sprider sig
mot moderjords glödande kärna.
 
jag & jag ska hedra ditt minne i varje andetag vi tar,
för det är det du hade velat.
önskar du var här och upplevde det i din forna kroppsliga form,
men jag bär dig i mitt hjärta <3
tills vi ses igen,
ska jag göra allt för att hela denna planet genom allt du lärt mej.
jag älskar dej Kim Tiger, detta Lejon har du inte sett för sista gången.
vi ses i paradiset, vi ses i varje tanke som påminner mej vad vi kämpar för.
vi slutar aldrig leta rättvisa för de Ansiktslösa i Babylon.
bless up! vi tänker på dej, min bästa vän som du alltid kommer att vara <3
 
i Fadern Sonen & Heliga Andens namn, är du med oss.
Vila I Frid min Tiger <3 
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155750397357942&set=a.10150104143322942.302975.687167941&type=3&theater

Kommentera här: