Ruta Ett

nu är det bara ta nya tag leta rätt på mitt nya jag/
hålla hoppet uppe men inte lätt när dom fyrar av/
ett skott i mitt hjärta fullt av ångest/
men tänker betala nu när skullden kommer/

fick börja om man! tillbaka på ruta ett/
sitter här längtande i en saknad som slukar mej/
måste stanna upp och tänka när jag är på väg att falla/
från klippkanten, måste lära mej att landa/

i en trygghet utan ruset njuta i nuet/
inte snurra runt i mörker utan rusa mot ljuset/
sluta att ljuga för mej själv, bara en sista gång/
alla vännerna i graven ska jag inte sluta som/

det lutar åt att allt nog löser sej med tiden/
kan tackla alla motgångar jag möter när jag skriver/
då får jag en överblick av vad jag söker här i livet/
och brukar komma fram till att det jag söker är nog frihet/


ref:
flög högt upp i luften såg ner mot marken/
dom sköt ner mej och jag slog mej mot asfalten/
tillbaka på ruta ett men får ta en dag i taget/
och lyssna på rösten som sa att jag var galen/
som satt allt på spel............  


vers2:
mystisk koll, missförstådd/
av min egen skugga har jag blitt förrådd/
blir galen av att undra tappar mitt förstånd/
valet är att blunda när straffet blir ett tvång/

blixten slår ner på de mörkaste platserna/
men ni skiter i det och börjar att tjafsa jao!/
om ditten och datten så jag sitter på natten/
och låter pennan vandra över pappret titta vad vackert/

så skippa det snacket jävla kvacksalvare!/
ni förstorar bara upp allt så fuck alla er!/
jag förlorar all min luft jao av frihetsberövningen/
för mina nära drabbas med som ni vet behöver mej/

men i denna prövningen har jag dock tid att tänka/
på min onda cirkel som jag gått i och kämpat/
för att fly från verkligheten men nånting har ändrats/
jag vågar tackla det destruktiva med dom som jag älskar!/
 
 

Kommentera här: