Sankte Per Öppnade Porten

mina ögon blev tunga 
min själ flög intensivt 
genom all ångest, all ilska 

jag lyckades förlåta mig själv 
jag lyckades lämna mina skuggor 
mina skuggor av misstag 
blev förlåten av kärlekens stora kraft 

såg en kort man vid namn Sankte Per 
han vred om sin nyckel i låset 
han öppnade porten... 

jag klev in 
skådade paradiset av gröna ängar 
lyckliga kärleksfulla människor 
helt utan fördomar, ångest och ilska 
jag var välkommen, men nej inte ännu! 

jag har ännu mer ljus att dela ut 
mer kärlek att sprida 
till röstlösa själar förföljda av sina skuggor 
eller av andras 

Sankte Per visade mig paradiset 
så jag kan kämpa för att jag och du 
skall återvända dit 
när vi gjort vad vi kunnat för denna världen 
oavsett vad som väntar bakom knuten 
så skall jag och du dit <3
 
https://www.poeter.se/Las+Text?textId=1907981
 
 

Kommentera här: