RÖSTER RÖSTER (DEL:1)

vers:1 
nuförtiden är integritet kriminelt/ 
så lika bra ni kallar mej för integrinell/ 
fan liken ligger kalla det är inte ok/ 
stigen vi vill vandra finns inte än/ 

så jag skriver åt alla inne i min cell/ 
så murarna kan falla och vi når friheten/ 
deras röst vill lura oss alla ta ifrån din rätt/ 
dom ljuger o klandrar svarta fåren min vän/ 
 

vers:2 
mina röster inifrån säger rösta ej på någon/ 
sätt babylon i lågor! vakna alla fåren/ 
less att skaka galler så här jag hatar allt ni står för/ 
men broder och syster snart klarnar allting nog upp/ 

om storebrors hyckel dom övervakar och hör oss/ 
tjuvlyssnar våra röster så farbror blå sen kan ta oss/ 
korrupta röster bakom ridån mörkläggs som fan yo!/ 
rötäggens lag får en ökänd i stan yo!/ 

bland viskande röster ilska och hunger/ 
man får ej landa på fötter nej trillar från ödet/ 
tvingas till döden för det är ingen som hör dej/ 
bland minglande röster som pratar men säger tji/ 

vinglar och söker men nej lägg dej inte i/ 
i hjärtat av babylon får man aldrig känna sej fri/ 
så fuck it! säg vad du vill bli den du vill bli/ 
låt din röst höras bränn industrin känn energin/ 

så att du en vacker dag kan älska ditt livs mäktiga melodi...
 
https://www.poeter.se/Las+Text?textId=1902042
 
 

Kommentera här: